eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Ez okozhatta az egyiptomi utasszállító katasztrófáját

Hosszú időbe telhet a három napja 66 emberrel a fedélzetén a Földközi-tengerbe zuhant EgyptAir egyiptomi légitársaság utasszállítójával történt katasztrófa okainak felderítése, azonban amint a tények rendelkezésre állnak, közzéteszik őket - közölte vasárnap Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök.

Szíszi Damietta kikötővárosában egy műtrágyaüzem átadásakor az összegyűlt miniszterek és parlamenti képviselők előtt kifejtette, hogy jelenleg bármilyen forgatókönyv elképzelhető, és arra kérte a jelenlévőket, ne hangoztassák, hogy egy bizonyos forgatókönyv valósult meg.

Az egyiptomi elnök hozzátette: "(a vizsgálat) hosszú időt vehet igénybe, de senki nem rejtheti el ezeket a dolgokat. Amint meglesznek az eredmények, tájékoztatni fogjuk az embereket".

Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel - 56 utassal és tízfős személyzettel - a fedélzetén csütörtök hajnalban tűnt el a radarernyőkről. Az utasok között 30 egyiptomi és 15 francia, két csecsemő és egy gyermek foglalt helyet. Az egyiptomi hatóságok már az eltűnés napján valószínűsítették, hogy a gép lezuhant, de hogy miért, azt továbbra is csak találgatni lehet.

Seríf Fathi egyiptomi légi közlekedési miniszter pénteken úgy fogalmazott, hogy semmilyen lehetőséget nem zárnak ki, terrortámadásét sem, és utóbbinak nagyobb a valószínűsége, mint hogy műszaki hiba okozta a katasztrófát.

Annak, hogy merénylet történhetett, egyelőre ellentmondani látszik az, hogy egyelőre senki nem vállalta magára a támadást. Az Iszlám Állam (IÁ) nevű terrorszervezet egyiptomi szárnyának legutóbbi videója nem említette a katasztrófát.

Így ismét felmerült annak eshetősége, hogy műszaki hiba okozta a szerencsétlenséget. Főleg azt követően, hogy francia nyomozók szombaton közölték, röviddel azelőtt, hogy az MS804-es járat végleg eltűnt a radarok képernyőjéről, közel három percen keresztül vészjelzéseket adott le, mivel füstöt észleltek a fedélzeten. Bár a jelzések nem utalnak arra, mi okozta a füstöt vagy egy esetleges tüzet, ezek az első nyomok, amelyek elvezethetnek ahhoz, mi történhetett az EgyptAir utasszállító lezuhanása előtti pillanatokban.

Az egyiptomi haditengerészet pénteken roncsdarabokat, emberi maradványokat és utasokhoz tartozó tárgyakat talált a Földközi-tengerben, 290 kilométerre északra Alexandria városától. A katonaság megkezdte a gép feketedobozainak keresését is, ezeket egyelőre nem találták meg.

Franciaország járőrhajót, Egyiptom 3000 méteres mélységbe való lesüllyedésre képes tengeralattjárót küldött vasárnap a térségbe, hogy segítse a roncsok és a feketedobozok felkutatását.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Forgalmi dugóba került az építőipar

Forgalmi dugóba került az építőipar

A 2022-es háborús és inflációs válság után nem egészen 2 évvel tulajdonképpen adottak a feltételek ahhoz, hogy a magyar építőipar és azon belül a lakásépítések lendületet kapjanak. Mégsem ez történik, az ágazati szereplők és szakértők szerint 2024-ban és még 2025-ben is kevesebb lakás készül el Magyarországon, mint 2023-ban, pedig az sem volt már egy jó év. Kicsit több mint egy évnyi válságtünet tehát bő 3 éves szakadékot hagy maga után. A gyors lassulás, lassú gyorsulás problémája ismert jelenség az autópálya-üzemeltetésben, a következménye bosszantó torlódás.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×