A hatóságok szerint a lezuhanás előtt a gép pilótája engedélyt kért, hogy a rádió hibája miatt leszállhasson a legközelebbi repülőtéren. A géppel 23 perccel a felszállást követően szakadt meg végleg a kapcsolat. A gép törzsének kettétört maradványait egy hegyes vidéken találták meg, az áldozatok jelentős részét már elszállították a helyszínről.
A repülőgép mindkét fekete dobozát megtalálták.
A légi katasztrófák kivizsgálását végző, moszkvai székhelyű államközeli légügyi bizottság vezetője, Viktor Szorotcsenko szerint a repülőgép már a földet érés előtt darabokra hullott. A roncsok 20 négyzetkilométeres körzetben szóródtak szét.
A világsajtó a megemlékezések mellett azt találgatja, mi okozhatta a katasztrófát.
Az egyiptomi hatóságok egyelőre balesetként kezelik a tragédiát, amelyet műszaki hiba okozhatott, az Iszlám Állam terrorszervezet azonban magára vállalta a gép lelövését. Hogy mi okozta a tragédiát, még vizsgálják, Oroszország ezen célból külön csapatot küldött Egyiptomba.
A másodpilóta felesége szerint férje a felszállás előtt panaszkodott a gép műszaki állapotára, a légitársaság illetékesei azonban ezt cáfolták. A gépen elvégezték az előírt műszaki karbantartási munkákat, a pilóta pedig tapasztalt volt, összesen 12 ezer órát repült korábban, ebből 3900-at ezzel a típussal.
A Lufthansa és az AirFrance-KLM bejelentette: repülőgépeik biztonsági okokból elkerülik a Sínai-félszigetet.