Mihail Malisevszkij ezt azzal indokolta, hogy az állami cég saját vizsgálata alapján a rakéta robbanása után a repeszdarabok nem érhették volna a repülőgép bal szárnyát és hajtóművét, ha a rakétát Sznyizsnéről lőtték volna ki.
Elmondása szerint a vizsgálat során rekonstruálták a rakéta és a repülőgép találkozásának körülményeit, egyebek közt egy Boeing orr-részére lőttek ki rakétákat különböző szögekből. A kísérletek eredményei alapján megállapították, hogy ha Zaroscsenszke irányából lövik ki a rakétát, legalább 22 repeszdarab csapódik a repülőgéptestbe.
Ha Sznyizsne településről lövik ki a rakétát, akkor nem éri sérülés a repülőgép baloldali kabinfelületét, a bal szárnyat és hajtóművet. Malisevszkij hozzátette, a háromdimenziós modellezésből kiderült, hogy ha a szakadár oldalról lövik ki a rakétát, akkor az utasszállító jobb oldalába csapódnak sérüléseket okozó darabok.
Jan Novikov, az állami vállalat vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte újságírókkal, ha a repülőgépet Buk rakétával lőtték le, akkor az csak egy 9M38-as típusú lehetett. Ezt arra alapozták, hogy a katasztrófa körülményeit vizsgáló holland irányítású nemzetközi bizottság szerint a rakétarobbanás nyomán "I" formájú lyukak keletkeztek a repülőtesten. Novikov ugyanakkor megjegyezte, valószínűleg a 9M38-as típus a feltételezetteknél még régebbi változata okozhatta a tragédiát, mert a saját kísérleteikben más formájú sérüléseket hagytak a repeszdarabok a teszt-Boeing felületén.
"Az utolsó ilyen rakétatípust még a Szovjetunióban gyártották, 1986-ban" - mondta, hozzátéve, hogy ezeknek a rakétáknak 25 év a hadrendben tarthatósági idejük, ezért az orosz fegyveres erőknél már kivonták ezeket a fegyvereket.
A konszern vezetője hozzátette, az Almaz-Antejnek tudomása van arról, hogy 2005-ben Ukrajnának 502 darab 9M38-as Buk rakétája volt, bár azt nem tudják, jelenleg mennyi van hadrendbe állítva.
Elmondta, hogy a kísérletekre mintegy 10 millió rubelt (40 millió forint) költöttek.
A malajziai légitársaság 2014. július 17-én Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó MH17-es járata az oroszbarát szakadárok ellenőrzése alatt álló kelet-ukrajnai területen zuhant le 298 emberrel a fedélzetén, miután feltehetően egy légvédelmi rakéta felrobbant a bal oldala mellett.
Az utasok kétharmada holland volt, ezért Hollandiát bízták meg a katasztrófa okainak felderítésére indult nyomozás koordinálásával. A katasztrófa körülményeiről készült nemzetközi vizsgálat eredményeit kedden kora délután teszik közzé Hollandiában.