Az európai értékesítési nehézségek miatt a francia PSA Peugeot Citroën autógyár további milliárdos veszteségek elé néz. Amint azt a cégvezér a francia Les Echos gazdasági lap csütörtöki számában megjelent interjúban kifejtette, a PSA-nak valószínűleg 2014-ig havonta háromjegyű milliós nagyságrendű euróösszeget kell majd veszteségként elkönyvelnie. "Ez azonban 2013 folyamán az eddigi havi 200 millióról 100 milliós nagyságrendre csökken" - tette hozzá.
A PSA Peugeot Citroën legfontosabb piacain, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban a mélyülő válság miatt visszaeső kereslet következtében az első fél évet 819 millió euró veszteséggel zárta. Az autógyár emiatt egy üzem bezárására és 8 ezer dolgozó elbocsátására kényszerül.
Philippe Varin azonban úgy látja, hogy az európai többletkapacitás miatt más gyártók is üzembezárásokra fognak kényszerülni. "Mi nyilvánosságra hoztuk terveinket, és más gyárak is hasonló lépésekre fognak kényszerülni" - mutatott rá a vezérigazgató, aki szerint több konkurense autónként nagyobb veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, mint a PSA. A PSA az első fél évben autónként 350 euró üzleti eredmény szintű veszteséget szenvedett el, míg versenytársai közül többen 500-600 eurót. "A helyzet tarthatatlan" - hangsúlyozta. "Az európai többletkapacitás problémáját csak üzembezárásokkal lehet megoldani."
A cégvezér szerint az európai személyautó és kis haszongépjármű piaci forgalom az idén 8 százalékkal csökken, szemben a korábbi 5 százalékos csökkenést jelző prognózissal.
A francia autóipari vállalatnak Szlovákiában Nagyszombatban van gyára. Ez az üzem technológiai szempontból a legmodernebb a PSA-csoport gyárai közül. A Citroën C3 Picasso-t például kizárólag Szlovákiában gyártják, 2011 novemberében pedig megkezdték a Peugeot 208 gyártását is.
Problémák a Renault-nál
A francia Renault gyárbezárásokat fontolgat az európai értékesítési nehézségek miatt. A vállalat vezetése már tárgyal az érintett szakszervezetekkel a versenyképesség javításának szükségességéről - mondta a német Automobilwoche című lapnak a társaság igazgatósági tagja.
Carlos Tavares az interjúban utalt arra, hogy a Renault-nak komoly problémái vannak a versenyképesség területén Nyugat-Európában és Franciaországban egyaránt.
Korábban olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Daimler a Renualt-Nissan csoporttal közös autógyár létesítését tervezi, az új üzemet Kelet-Európában építenék fel.