Optimistábbak az amerikai fogyasztók

Infostart
2010. november 30. 16:10
Javult az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet novemberi fogyasztói bizalmi mutatója az előző hónaphoz képest. A novemberi index 54,1 pontra emelkedett. A szakértők 52,5 pontot vártak az októberi 49,9 pont után.

Novemberben az amerikai fogyasztók a vállalkozások jövőbeli lehetőségeit és a munkaerőpiaci kilátásokat is jobbnak ítélték meg, mint egy hónappal korábban - derül ki a Conference Board felméréséből. Az intézet várakozási alindexének értéke 67,5 pontról 74,2 pontra, a jelenlegi helyzet megítélését tükröző alindex értéke pedig 23,5 pontról 24,0 pontra emelkedett.

Lynn Franco, a Conference Board kutatási igazgatója a kutatás eredményeit összefoglaló közleményében kifejtette, hogy bízik benne, hogy a tendencia a jövőben is folytatódik - amire egyébként kétség kívül igen nagy szükség lenne, hiszen az amerikai gazdaság távolról sem növekszik olyan gyorsan, mint amennyi a munkanélküliség csökkenéséhez elegendő lenne. Itt megjegyezzük, hogy azokban a periódusokban, amelyekben a gazdaságot dinamikus növekedés jellemzi, az index értéke jellemzően 90 százalék felett tartózkodik.