Dominique Bussereau az Europe 1 kereskedelmi rádiónak adott interjúban elmondta: a Roissy-Charles de Gaulle-on "nincs semmi gond", miután helyreállt a tárolók ellátása.
A nyugdíjreform elleni tiltakozásul meghirdetett sztrájk a hétvégén elérte Franciaország mind a 12 olajfinomítóját, amelyből tízben teljesen leállt a termelés. Két napig a párizsi repülőtereket kerozinnal ellátó vezetékekben is akadozott az utánpótlás, ami már hétfőre üzemanyaghiányt vetített előre a legnagyobb francia repülőtéren. A polgári légiközlekedési hatóság szombat este azonban azt közölte: teljesen helyreállt a vezeték működése, és ismét érkezik üzemanyag a csövekből a repülőtér körüli tárolókba.
Ennek ellenére az államtitkár azt kérte a légitársaságoktól, hogy "dupla kerozinadaggal" közlekedjenek Párizs felé, azaz a külföldi megállóhelyen tankolják tele a repülőket. Bussereau arról is beszélt, hogy egyes vidéki repülőtereken, mint például Nancyban vagy Nantes-ban kevesebb a tartalék, de a "probléma hamar rendeződni fog, és nem kell járatokat törölni" üzemanyaghiány miatt.
Ami a lakossági ellátást illeti, az államtitkár szerint "egyetlen benzinkút sem maradt benzin nélkül".
Szombaton Franciaország 3 ezer benzinkútjából több száz zárva maradt a sztrájk miatt, az autósok pedig pánikszerűen tankolták fel járműveiket a nyitva tartó kutaknál, annak ellenére, hogy kormánytagok többször is arról biztosították a lakosságot: nem lesz üzemanyaghiány az országban. A közlekedési minisztérium adatai szerint a múlt hét második felében az emberek elővigyázatosságból 50 százalékkal több üzemanyagot vásároltak, mint általában szoktak.
Az államtitkár szerint egyes kutasok azért állítják, hogy elfogyott náluk az üzemanyag, mert a tartalékaikat a megszokott és különleges helyzetet élvező vásárlóiknak tartják fent, mint például a helyi vállalkozók, önkormányzatok, hatóságok. Azt elismerte, hogy a 3 ezerből megközelítőleg kétszáz kútnál érzékelhet zavart a lakosság az ellátásban.
Bussereau jelezte: nem tart a teherfuvarozók tiltakozó megmozdulásától, amely hétfőn kezdődik Franciaországban. A kamionosok szakszervezeti vezetői a nagyobb olajtárolók, illetve a stratégiai útvonalak és csomópontok időszakos eltorlaszolására szerveznek akciókat. A vasutasok is a kedd óta tartó sztrájkjuk erősítésére készülnek, jelenleg mintegy 20-30 százalékuk vesz részt a munkabeszüntetésben.
Miközben a vitatott törvénytervezetet a nemzetgyűlés már elfogadta, a szakszervezetek azt remélik, hogy még nyomást tudnak gyakorolni a szenátorokra a felsőházban a szerdára tervezett szavazás előtt. Mivel a közvélemény egyelőre támogatja a megmozdulást, a fennakadások miatti felelősséget a szakszervezetek a kormányra hárítják, amely nem kíván tárgyalóasztalhoz ülni.
A szakszervezetek és az ellenzéki Szocialista Párt is azt kéri a kormánytól, hogy függessze fel a nyugdíjreform szenátusi vitáját, és kezdjen tárgyalásokat arról, hogy a nyugdíjkorhatár megemelése nélkül milyen más módon lehetne kipótolni az állami nyugdíjpénztár deficitjét a kirovó-felosztó nyugdíjrendszer megtartása érdekében. Ezt azonban a kormányzat határozottan visszautasítja.