A csaknem negyedmillió alkalmazottat foglalkoztató német vasút alaptőkéje 2,15 milliárd euró, ehhez közel félmilliárdos értékű részvénycsomag járul, amelynek tetemes része még ma is a Német Szövetségi Köztársaság tulajdonát képezi.
A cég működésében jelentős szerepet játszik az állami költségvetésből származó támogatás, ezért tavaly megkezdték a részleges privatizációt, hogy a részvények eladása révén próbálják biztosítani a vasút korszerűsítésére fordított kiadásokat.
Noha a vasút élére a közelmúltban új személyt neveztek ki, a vállalat nyereségessé tétele változatlanul távoli cél marad, így a részvények áruba bocsátása mellett továbbra is fontos anyagi forrás az állami támogatás.
Évente átlagosan tízmilliárd eurót fordítanak a szövetségi költségvetésből a sínhálózat, valamint az épületek állagának fenntartására, illetve az infrastruktúra fejlesztésére. Ezen a téren a környezetvédelmi szempontok egyre nagyobb szerepet játszanak, az előző kormányban a Zöldpárt is koalíciós partner volt, a jelenlegiben pedig a kereszténypárti kancellár deklarált célja a környezetbarát közlekedés, illetve áruszállítás feltételeinek megteremtése.