Három évig ingyen kapják az újságot a fiatalok

Infostart
2009. június 18. 20:00
Ingyenes előfizetést kínálhatnak a lapkiadók a 18 és 24 év közötti francia fiataloknak, akik így egy éven keresztül heti egy példányt kapnak az általuk választott napilapból. Az intézkedés, melyet szerdán jelentett be a francia kultuszminiszter, a szeptemberi iskolakezdéskor lép életbe és három évig tart.

A lépés valójában egyéves reklámkampánynak tekinthető, melynek költségei a kiadók és az állam között oszlanak meg. A lap előállítási költségeit a lapkiadók, a postai számlát pedig az állam fizeti majd, ami Christine Albanel kultuszminiszter szerint évente ötmillió euróba (140 millió forintba) kerül az adófizetőknek.

"Lehetetlen megbecsülni, hogy hány előfizetést hoz az intézkedés a lapok számára" - nyilatkozta az InfoRádiónak Eric Horteloup, a fővárosi, 350 ezres példányszámú Le Parisien napilap kiadóvállalatának vezérigazgató-helyettese. Szerinte az ingyenbérlet fő pozitívuma az lesz, hogy a fiatalok egyáltalán kezükbe vehetnek egy papír lapot, és ily módon megismerkedhetnek egy valódi nyomtatott újsággal.

A 18 és 24 év közötti korosztály ugyanis, a felmérések szerint, csaknem kizárólag az internetről tájékozódik. A lapkiadókat tömörítő egyesületek most mindenesetre úgy vélik, az egy éves akció során mintegy 200 ezer fiatalt tudnak majd megszólítani.

Többet is hirdetnek

A Franciaországban is komoly gondokkal küszködő nyomtatott sajtó megsegítésére a kormány egy tavalyi, a szakma legjelesebb képviselőivel folytatott több hónapos tanácskozást követően egy sor intézkedést is kilátásba helyezett. Januárban maga Nicolas Sarkozy jelentette be, hogy három év alatt 600 millió eurót fordítanak erre a célra, és egyebek mellett 20 százalékkal növelik a sajtóban elhelyezendő társadalmi célú hirdetésekre fordított állami keretet.

Ez a folyamat egyébként máris elkezdődött, és az év első hat hónapjában a kormány valójában megduplázta a nyomtatott sajtóban elhelyezett hirdetései számát, ami azt jelenti, hogy a tervezett 20 millió euró helyett a kiadók idén várhatóan 40 millión osztoznak majd.

A kulturális miniszter szerdán az alacsony reklámbevételű napilapok támogatását is kilátásba helyezte, bejelentve, hogy az e célra elkülönített, jelenleg hétmillió eurós keretet az idén megduplázzák. Christine Albanel ugyanakkor hangsúlyozta: az állam elvárja, hogy a kiadóvállalatok is erőfeszítéseket tegyenek költségeik lefaragására. Ez elsősorban a nyomtatással összefüggő kiadásokat érintené, és egyebek mellett komoly elbocsátásokat feltételez a nyomdaiparban.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást