Válságban a gyorséttermek is

Infostart
2009. április 16. 19:00
A gazdasági válság elérte a gyorséttermeket is. A Burger King németországi hálózata a márciust komoly veszteséggel zárta, noha korábban éppen a gyorséttermeket tekintették a krízis egyik nyertesének, mert a drágább vendéglőkből tömegesen vándoroltak át ide a fogyasztók.

A Burger King németországi központjában megerősítették, hogy márciusban elpártoltak tőlük az emberek. Míg a múlt év második felében a vendégek száma töretlenül ívelt felfelé, január óta csökkenni kezdett valamennyi gyorsétterem forgalma, és márciusban már szinte kongtak az ürességtől a Burger King üzletei.

A Németországban jelenleg 650 gyorsétkezdét üzemeltető cég reklámhadjáratba kezdett, amelynek középpontjában az újonnan bevezetendő olcsó ételkínálat áll.

A forgalom-visszaesés következtében a New York-i tőzsdén közel 15 százalékkal esett a Burger King-részvények árfolyama.

A McDonald's első számú vetélytársa, amely világszerte 11800 gyorsétkezdét üzemeltet, a múlt évet még 1 százalékos forgalomnövekedéssel zárta, amelynek értéke elérte a 600 millió dollárt.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást