Párizsban az utca vált a legnagyobb étteremmé

Infostart
2009. április 10. 08:00
A franciaországi üzletemberek vagy az országba látogató turisták egyre kevesebbet költenek luxuscikkekre, az év első három hónapjában például jelentősen visszaesett a legelegánsabb éttermek forgalma.

Az üzletemberek kevesebb üzleti ebédet bonyolítanak és azokat is valószínűleg kisebb költségvetésből teszik, a turisták pedig rákaptak a szendvicsre.

Ez részben azt jelenti, hogy egyre kisebb az igény a luxuséttermek kínálatára, másrészt pedig azt, hogy egyre inkább az utca vált a legnagyobb étteremmé Franciaországban. Ma már nem meglepő, ha köztereken majszoló embereket lát az ember például Párizsban.

A franciaországi vendéglátóhelyek bevétele 20-50 százalékkal esett vissza. Az egyik legelegánsabb étterem vezetője arról számolt be: míg korábban 6-8 napra előre vettek fel foglalásokat, manapság előfordul, hogy ebédidőben is van üres asztaluk.

Egy másik vezetője pedig arról számolt be: február közepe óta tapasztalnak jelentős visszaesést a forgalomban. Bár a május általában a "olcsó turizmus" szezonja, az éttermek már abban sem biztosak, léteznek-e még gazdag turisták.

Egy két Michelin-csillaggal kitüntetett étterem, amely az egyik legünnepeltebb női séfet, Helene Darroze-t foglalkoztatja, már arra kényszerült, hogy jelentősen csökkentse árait, a legolcsóbb ebédjük ára a korábbi 32 euró helyett ma már mindössze 22 euróba kerül.

A szakemberek azt becsülik, országszerte tavaly nagyjából hatezer étterem zárta be kapuit, holott a válság csak idén mélyül el igazán. Arra egyelőre nincs adat, vajon idén mennyien kényszerülnek bezárásra.