Már a luxusautók gyártói is bajban vannak

Infostart
2009. április 1. 12:20
Súlyosabb problémákkal küzd a luxusautókat is gyártó Daimler konszern, mint ahogyan azt a cég vezetői eredetileg hitték, ezért ma az alkalmazottakat rendkívüli üzemi nagygyűlésre hívták, hogy részletesen beszámoljanak a vállalat fennmaradását biztosító mentőcsomagról.

Az Opel válsága némileg a háttérbe szorította a többi német autógyár nehézségeit. Pedig a Daimler konszern közel 170 ezer németországi alkalmazottjának csaknem egyharmada is már rövidített munkaidőben dolgozik, de a cég gyártmányai iránti kereslet drámai visszaesése miatt a vezetőség a korábbinál is jelentősebb takarékosságra kényszerül.

Ennek érdekében ma üzemi nagygyűlésre hívták a dolgozókat, hogy ismertessék azokat a megszorító intézkedéseket, amelyekkel az elkövetkező hónapokban számolniuk, mert csak így remélhető a gazdasági válság átvészelése.

Lapértesülések szerint már elbocsátásokat is fontolóra vettek, bár egyelőre bíznak abban, hogy a heti munkaidő lerövidítésével sikerül áthidalni a nehézségeket.

A tervek szerint a tehergépkocsikat gyártó részlegek közel 20 ezer alkalmazottja is húsvéttól csatlakozik ahhoz a kereken 50 ezer dolgozóhoz, akiknek a munkahetét már a múlt év végén 30 órára csökkentették. De az irodai alkalmazottak munkaidejét is 40 óráról átmenetileg 35 órára akarják korlátozni.

Ez természetesen kevesebb bért is jelent, de a szakszervezetek eddig nem ellenezték ezt a megoldást, abban a reményben, hogy ezáltal elkerülhető a tömeges elbocsátás.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást