Elsőként a The Observer című lap adott hírt arról, hogy reklámhadjárattal készül szembeszállni a brit kormány a gyermekkori elhízással. Az egyik képen állítólag három kövér gyermek lesz, alattuk ezzel a felirattal: "Idősebb korunkban egyikünk meghal szív- vagy cukorbetegségben, a szüleink által adott ételek miatt".
A tájékoztató szöveg "Gyilkolás kedvességgel" című részében arra figyelmeztetik a szülőket, hogy nehéz nemet mondani a gyermekeknek, de ha ezt időnként nem teszik meg, akkor megölik a kedvességgel. A helytelenül táplálkozó, és keveset mozgó gyerekek nagyobb valószínűséggel lesznek cukor- és szívbetegek, rákosak, és fiatalon halnak meg, néhányan még a szüleik előtt.
A szülők nem értékelik a mozgást, és nem is éreznek felelősséget gyermekeik életmódjáért, azt gondolván, hogy eleget mozognak az iskolában. Sőt, kifejezetten pártolják az otthoni időtöltést, mivel az a legbiztonságosabb - folytatódik az apák és anyák korholása.
Egészségügyi szakértők helyeslik a 3 millió kisgyerekes családot megcélzó kampányt. A London Metropolitan University professzora úgy fogalmazott: ki kell mondani a kellemetlen igazságot. A gyerekek majdnem negyede túlsúlyos, amikor elkezdi az általános iskolát, ami a szülők felelőssége, szóval velük is kell kezdeni valamit - tette hozzá Jack Winkler.
Egy gyermekvédelmi alapítvány munkatársa arra hívta fel a figyelmet, hogy a szülők sokszor édességgel vagy üdítőitallal jutalmazzák gyermekeiket, amit igen rosszul tesznek, jelentősen hozzájárulnak a későbbi egészségi problémákhoz.