A BMW müncheni központjában a mikulás rengeteg szabadidőt hozott az autógyár alkalmazottainak, ugyanis mától vízkereszt ünnepéig, tehát január 6-ig közel 150 ezer BMW dolgozót kényszerszabadságra küldtek.
Mint a BWM művek szóvivője elmondta, húsvétkor hasonló szabadidő vár a dolgozókra, egyben pedig reményét fejezte ki, hogy tavasszal ismét megélénkül a személyautók iránti kereslet. A pénzügyi válság következményeként szinte teljesen visszaesett a gépkocsik eladása, noha a cégek példanélküli engedményekkel és autóbiztosítási kedvezményekkel csábítják a vásárlókat.
A BMW szóvivője hangoztatta, hogy a közel öthetes téli szabadság nem jelent anyagi veszteséget az alkalmazottaknak, mert csaknem kivétel nélkül a felgyűlt túlórákat pihenik le, azonban ezúttal már azt sem zárta ki, hogy a pangás elhúzódása a munkaidő tartós lerövidítésével, sőt elbocsátásokkal is járhat.
Hasonló intézkedésekre kényszerül a főleg luxusautók gyártására szakosodott Daimler autógyár, valamint a már régebb óta eladási nehézségekkel küzdő Opel művek is.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung értesülése szerint mind a Mercedes mind pedig az Opel dolgozóinak bércsökkenéssel járó rövidített munkahétre kell felkészülniük a közel egy hónapos karácsonyi szünet után. De a másik luxusautógyár, a Porsche is áramvonalasításra készül: a szerződéses alkalmazottakat az év végén kivétel nélkül szélnek eresztik. Az állandó munkatársaknak egyelőre nem kell aggódniuk az esetleges elbocsátás miatt - közölte a Porsche szóvivője.