Európa legnagyobb teherautó-összeszerelő műhelye a Rajna menti Wörthben működik. A 12 ezer alkalmazottat foglalkoztató Daimler-üzem futószalagjairól idén 110 ezer tehergépkocsi gördült le.
Mivel a pénzügyi válság miatt e járművek iránt is drámaian csökkent a kereslet, a cég vezetői úgy döntöttek, hogy januártól 30 százalékkal visszafogják a gyártást, de sajtóértesülések szerint egyelőre nem terveznek elbocsátásokat.
Egy héttel ugyanakkor meghosszabbítják az amúgy is három hétre tervezett karácsonyi kényszerszabadságot, emellett a farsangi és húsvéti időszakban egy-egy hétre leállítják a gyártást.
Az Autóhét című szaklap úgy tudja, hogy a kényszerszabadságokat a legtöbb dolgozó esetében a felgyűlt túlórák törlesztéséből lehet "fedezni", így az alkalmazottak bére sem sínyli meg különösebben az átmeneti szűkös időszakot.
A Wörthben működő Daimler teherautógyár vezetője, Martin Daum abban reménykedik, hogy tavasszal ismét lendületbe jön a konjunktúra, és ezzel párhuzamosan növekedni fog az új teherautók iránti kereslet is.