Nem hat a válság az ajándékozási kedvre

Infostart
2008. november 25. 12:00
Jó karácsonyi vásárra számíthatnak a német kereskedők, mert bár mindenki a pénzügyi válságról beszél, egyre jobb a fogyasztói hangulat.

A fogyasztói szokások tanulmányozására szakosodott GfK Intézet nürnbergi központja derülátó jelentést tett közé. A lehangoló hírek özönében szinte felüdülést jelent, hogy a GfK napokban készült felmérése szerint a nyárhoz viszonyítva 0,3 százalékkal javult a fogyasztói hangulat Németországban, holott közgazdászok a napokban még közel fél százalékos eséstől tartottak.

Tény persze, hogy a válaszadók zöme szintén aggasztónak tartja a konjunktúra akadozását, mégis komolyabb beszerzésekre készül a karácsonyi vásár idején. A legtöbben úgy vélik, hogy személyesen nem érinti őket a pénzügyi válság. A derűlátást pedig azzal indokolták, hogy a kormány példa nélküli gyors akcióval sietett a gazdasági élet támogatására.

A fogyasztó hangulat javulásában szerepet játszik az infláció érezhető hanyatlása, de az is, hogy az elmúlt hetekben csökkent az energiahordozók ára, kiváltképpen pedig olcsóbb lett a gépkocsi-üzemanyag, márpedig a benzin árának közel 30 centes csökkenését szinte mindenki közvetlenül is megérzi a saját zsebén.

Így a kereskedelem mégis nagy reményekkel tekint a közelgő karácsonyi vásár elé.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást