Az Atlanti-óceán partján újabb lépést tesznek a környezetbarát energiafelhasználás felé és egyúttal csökkentik a környezetszennyezést. Két hónappal azután, hogy üzembe helyezte a világ első "hullám-farmját", amely a tenger hullámaiból állít elő áramot, Portugália szerződést írt alá az elektromos autók elterjesztéséről.
A lisszaboni kabinet azt is vállalta, hogy az állami tulajdonú gépjárműpark egyötöde három éven belül nulla szén-dioxid kibocsátású autó, busz vagy furgon lesz.
A két stratégiai szövetséges autógyártó, a francia Renault és a japán Nissan 2011 elején kezdi szállítani az általa gyártott kocsik elektromos meghajtású modelljeit Portugáliába, amely közben országszerte 1300 töltőállomást állít üzembe. A Renault-Nissan számára ez lesz a főpróba, mivel egy évvel később kezdik majd világszerte árusítani az elektromos kocsikat.
A japán cég portugáliai képviselője azt ígérte, hogy a kocsik ugyanannyiba kerülnek majd, vagy esetleg olcsóbbak is lesznek, mint a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók. A járművek kezdeti modelljeivel "egy tankolásból" egyelőre nem lehet majd olyan messze menni, mint egy benzines, vagy egy dízelmeghajtású kocsival: 160 kilométerenként kell majd feltölteni az akkumulátort.
A városi közlekedésben azonban ez kevesebb gondot okoz majd. Ráadásul a városi autóforgalom a gyakori megállás és elindulás miatt jelenleg jóval szennyezőbb, mint az országúti, tehát az elektromos kocsik elterjedésével jelentősen csökkenhet Portugália közút közlekedésből származó CO2-emissziója.
Az elektromos autók vevői 800 eurót leírhatnak majd a jövedelemadójukból, és az elektromos kocsikra átálló cégek is kedvezményekre számíthatnak. Emellett számukra a parkolás is olcsóbb lesz.
Annak ellenére, hogy Portugália az EU egyik szegényebb országa, szerény mértékben növekszik a gazdasága és másokhoz hasonlóan sújtja a hitelválság, a kormány masszív programot indított, hogy 2020-ra áramtermelése 60 százalékát megújuló forrásokból, így szél- nap,- és hullámenergiából fedezze.