Vérfürdő a kiskereskedelemben

Infostart
2008. november 20. 15:33
Tovább tizedeli a brit nagy kereskedőházakat a pénzügyi válság: ez egyik népszerű "gazdaságos" áruházláncot jelképesen egy fontért adják el, a Marks and Spencers hónapokkal előre hozta a karácsonyi árleszállítást.

Napóleon egykor a szatócsok, avagy a kiskereskedők nemzetének nevezte Angliát, és most minden bizonnyal elégedetten nyugszik a sírjában. Az angol szatócsok ugyanis bajban vannak.

A pénzügyi válság nyomán a brit munkaerő egy tizedét foglalkoztató ágazatban valóságos vérfürdő zajlik - jegyzik meg citybeli elemzők. Csütörtökön kiderült, hogy az egyik legnépszerűbb áruházláncot, a WoolWorthsöt jelképes egy fontért adják el. A 800 üzlettel rendelkező kereskedő a gyerekjátéktól a DVD lejátszókon és iskolai egyenruhán át sok mindent árusított, általában nem túl drágán, viszonylag kisméretű üzleteiben.

A cég legnagyobb bevételeit a karácsony előtti időszakban szerzi - a mostani döntés azt sugallja, hogy az igazgatók már nem látnak reményt arra, hogy az újévben is talpon maradhat a vállalat.

A gazdag turisták járnak jól

A "Woolies" sorsát elkerüli a nemzeti intézménynek tartott Mark and Spencer, de ez a cég megalázó módon hatalmas árleszállításra kényszerült. Csütörtökön reggel nyolckor nyitottak a nép által csak "Marks and Sparks"-nak becézett boltok, hogy egészen éjfélig kínálják a húsz százalékkal leértékelt portékát - és ebbe minden beletartozik, ami az üzletben található.

Bajban van a Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban Electro Worldként, Oroszországban és Ukrajnában pedig Eldorádó csoportként ismert DSG, azaz korábbi nevén a Dixons, Európa egyik legnagyobb elektronikai és számítógép értékesítő cége.

A DSG részvényei szerdán 31 százalékot veszítettek értékükből. A cégvezetők a High Streetnek is nevezett kereskedőházakban a hajukat tépik. Csökkennek az eladások, a gyengülő font miatt drágul az import és nem fizető ügyfelek után nyújtott eddigi biztosítások is lassan eltűnnek.

Akik jól járnak, azok a pénzes külföldi turisták: a fontárfolyam és például az elegánsabbnak számító Debenhams áruház mostani 25 százalékos vására miatt London a bevásárló terápia központja lett, miközben a helyieknek inkább a hagyományos pszichoterápián jár az eszük.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást