Az ünnepélyes aláírást követően a német közlekedésügyi miniszter történelmi pillanatról beszélt, és úgy vélte, hogy a Fehrmarn-szoros fölött tervezett híd Észak-Európa alighanem legnagyobb építészeti alkotása lesz.
A Schleswig Holstein tartományhoz tartozó Puttgartent és a dán Rödbit összekötő híd építési munkálatait 2012-ben kezdik meg, és várhatóan hat év múlva fejezik be. A vasúti és gépkocsi forgalom felgyorsítására szánt híd költségei megközelítik az 5 milliárd eurót, ebből 800 milliót Németország vállalt magára, a többit a dán kormány fedezi.
A 19 kilométer hosszú híd használatáért az autósoknak a tervek szerint legalább 60 eurót kell fizetniük, a tehergépkocsikra ennek kétszeresét fogják kivetni.
Koppenhágában környezetvédő szervezetek tiltakoztak a terv megvalósítása ellen. Azzal érvelnek, hogy a híd veszélyt jelent a tenger élővilágára, és munkanélküliséget okoz majd a kompszolgálatnál dolgozók körében, ugyanis eddig hajókon szállították az utasokat és az árut Puttgarten és Rödbi között.
Jelenleg a 3 órás komp utat naponta átlagosan 5800-an veszik igénybe, a 2018-ra elkészülő hídon 10 ezer fős utasforgalomra számítanak.