A bécsi kormányon belül éles vita előzte meg a döntést. A koalícióban résztvevő szociáldemokraták ugyanis ragaszkodtak ahhoz, hogy a légitársaság részvényeinek egy része továbbra is állami tulajdonban maradjon, de végül is belementek a kereszténypárt részéről kínált javaslatba, amelynek alapján - ha nem is állami, de - osztrák kézben marad az AUA részvények legalább 25 százaléka.
A német légitársaság máris jelezte érdeklődését az AUA iránt. A Lufthansa szóvivője azonban utalt arra, hogy privatizációs kiírás még nincs, ezért nem lehet kizárni esélyesebb jelentkezők jelentkezését.
A német légitársaság központjából származó értesülések szerint a Lufthansa eleget tudna tenni azoknak a feltételeknek is, hogy az AUA igazgatósága Bécsben maradjon, a járathálózatot fenntartsák és az osztrák főváros repülőterén megőrizzék a munkahelyeket.
A Lufthansa már csak azért is jó eséllyel indul az AUA átvételére, mert a több tucat légitársaságot tömörítő Star Alliance keretében már évek óta eredményesen működnek együtt.