Az importáru környezetszennyezőbb, mint a francia termék

Infostart
2008. június 12. 15:51
Ökocímkét kell tenniük a termékekre a francia szupermarketeknek, amelyen fel kell tüntetni, hogy az adott termék gyártása és szállítása hány gramm széndioxid kibocsátásával járt.

A környezetvédelmi minisztérium által bevezetett új előírásnak elsőként két áruházlánc, a Casino és a Leclerc tesz eleget. Ezek boltjaban már megtudható például, hogy négy doboz natúr joghurt előállítása és szállítása 305 grammnyi széndioxidot eredményez, hat tojásé pedig 644-et.

Jean-Louis Borloo környezetvédelmi miniszter szerint rövid időn belül minden áruházlánc bevezeti majd az új címkézési rendszert, így a vásárlók az egyes termékek "ökológiai árát" is összehasonlíthatják. Az persze már más kérdés, hogy ez mennyire felel meg majd a valóságnak.

A Casino áruházláncnak két évre volt szüksége, hogy meghatározza a saját neve alatt forgalmazott, mintegy 3000 terméke által okozott környezeti terhelést, és az eredmény távolról sem tökéletes. Az élelmiszereknél például, a szakértők nem vették számításba a felhasznált víz és gyomirtó mennyiségét. Ennek ellenére a francia környezetvédelmi és energiahasznosítási hivatal vezetője úgy véli, az új rendszer tudatosabbá teheti a fogyasztókat.

Azt mindenesetre már az első címkékről le lehet olvasni, hogy az importáru környezetszennyezőbb, mint a francia termék. Egy sima francia zöldéskonzerv például 225 grammnyi széndioxid kibocsátásával kerül az áruházak polcára, míg ugyanaz a termék, ha Ukrajnából érkezik, már 305 grammal jár.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást