Akarja biztosan tudni, ki nyeri az amerikai elnökválasztást?

Infostart
2008. május 15. 15:45
Divatmegfontolások fogják-e vezetni idén az amerikai választók egy részét? Ezt a kérdést teszik fel a kampányt színes sztorikkal feldobni kívánó amerikai hírügynökségek. Kiderült ugyanis, hogy politikai feliratokat tartalmazó pólók és más emléktárgyak terén Barack Obama, a legesélyesebb demokrata jelölt vezet.

A kampány-szuvenírek piacán, úgy tűnik, már eldőlt az amerikai elnökválasztás: Barack Obama az, akit a választók és a fogyasztók leginkább kedvelnek. A cafepress.com nevű cég arra szakosodott, hogy a jelöltek nevével, vagy képével ellátott emléktárgyakat, így ruhadarabokat áruljon.

A férfi alsónadrágok terén valós pozícióját meghazudtolva Hillary Clinton vezet, a női tangák viszont Barack Obama képével illusztrálva kelnek el nagy számban. A vásárlók szeretik a szlogeneket is, és No helye a Fehér házban típusú, vagy az Obama nevével felhasznált szójátékokat keresik a szuveníreken.

A cafepress abból csinált pénzt, hogy a szlogeneket, feliratokat és logókat maguk a felhasználók tervezhetik - így az általuk megálmodott pólókat és partedliket árusítja többek között. Obamát népszerűsítő dizájnból eddig 1 millió 200 ezret nyújtottak be, míg Clinton és McCain logóból és feliratból csak egymilliót.

Az "elefántosok" csak panaszkodnak...

A cég azt állítja: tudja, hogy ki nyeri meg a választást. A pártok iránt jobban elkötelezett választók és vásárlók a donkeyshirts.com és az elephantshirts.com, azaz szamaras, illetve elefántos pólók nevű oldalakat keresik fel. A szamár a demokraták, míg az elefánt a republikánusok jelképe.

A két oldal azonban ugyanannak a vállalkozásnak a tulajdona és az egyik cégvezető elmondta, hogy a szamaras oldal több vevőt, míg az elefántos több panaszkodót csábít. Egy harmadik netes vállalkozás, a barelypolitical.com pedig bejelentette, hogy leállították a republikánus jelölttel, McCain szenátort ábrázoló pólók árusítását, mert nem volt rájuk elég vevő.

A dolog hátterében persze az áll, hogy a két demokrata jelöltaspiránsnak jóval nagyobb a támogatói bázisa a fiatalok körében, mint az idős McCain szenátornak. Obama-logóval például sikk lett megjelenni az egyetemi városokban.

Tudósítók megjegyezték, hogy a fiatalok egy részének preferenciáit az befolyásolja, hogy mit látnak a naponta jelentkező humoros talk show műsorokban. Még a nem túl humorosnak tartott Hillary Clinton is szórakoztatta a Magyarországon is ismert Steven Colbert közönségét. Az AP által megkérdezett fiatalok ugyanakkor azt hangoztatták: nem a pólókon látható vicces feliratok alapján fognak dönteni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást