Semmit sem ér a házi feladat?

Infostart
2008. április 19. 20:00
Nem számít a dolgozatoknál, hogy az általános iskolások mennyi házi feladatot kapnak - derül ki egy amerikai kutatásból. A szakértők szerint a kicsik még nem tudnak kellőképpen összpontosítani.

Dolgozatoknál, teszteknél alig számít, hogy mennyi házi feladatot kapnak és készítenek el az általános iskolás diákok, ők ugyanis sokkal nehezebben tudják kizárni a külvilágot, és képesek egyetlen dologra figyelni, ráadásul hamarabb fáradnak el - állapították meg kutatók.

A középiskolásoknál ugyanakkor éppen az ellenkezője igaz: ők annál jobb jegyeket kapnak dolgozataikra, minél több időt töltenek plusz feladatok elvégzésével, hiszen ismerik az önellenőrzési technikákat.

Az észak-karolinai Duke Egyetem munkatársai következtetéseiket 16 év adatait elemezve vonták le. Szerintük sok függ attól, hogy a tanárok mennyi és milyen típusú házi feladatot adnak a tanulóknak.

Érvek

A gyerekek mentálisan és testileg is nagyon elfáradnak az iskolában, aztán, amint hazaérnek, kezdhetik is csinálni a házi feladatot, amivel így nem lehet elérni a várt eredményt - véli a brit szülő-tanár szervezet szakértője, Margaret Morrissey, akit egyáltalán nem lepett meg az amerikai elemzés.

Míg mi hat-nyolcéves gyerekeknek adunk plusz feladatokat, addig ebben a korban néhány országban még nem is járnak iskolába a kicsik - tette hozzá Margaret Morrissey.

David Fann, két általános iskola igazgatója szerint azonban a házi feladat elvégzése igenis javítja a gyerekek teljesítményét. A házi megerősíti, amit a gyerekek az iskolában tanultak, és a szülőket is informálja arról, hol tart csemetéjük - magyarázta a pedagógus.

A brit kormány javaslata szerint ma az 9-10 éves diákoknak egy héten egy, a 10-11 éveseknek két-három órát kell eltölteniük a házi feladatok elkészítésével. Sok szülő szerint ez is kevés, az egyik tanárszervezet azonban azt kérte a kormányzattól, hogy törölje el az általános iskolákban a házi feladatot, mert a gyerekeket túlságosan megterheli.