A Financial Times című gazdasági lap német kiadása azt írja, hogy kiszervezés lehet a megoldása a vasúttársaság és a mozdonyvezetők szakszervezete között folyó vitának. Eddig a kiszervezést csak takarékossági célra alkalmazták a cégek, ezúttal azonban éppen a mozdonyvezetők bérének drasztikus emelését szolgálná a megoldás.
A Financial Times úgy tudja, hogy a vasúttársaság nem mozdul el eddigi javaslatáról, de a kiszervezést elfogadható megoldásnak tekinti.
A mozdonyvezetők szakszervezete máris helyeselte az elképzelést, de a vasúttársaság szóvivője arról számolt be péntek délben, hogy semmit sem tudnak az esetleges kiszervezésről.
A csütörtöktől szombatig tartó sztrájk ezúttal a teherforgalmat bénítja. A szakszervezet szerint legalább 1800-an tettek eleget a sztrájkfelhívásnak, a vasúttársaság azonban azt állította, hogy csupán akadozások mutatkoztak a teheráruszállításban.
Az akció főleg Németország keleti tartományait sújtja, és a német tévé helyszíni riportja szerint súlyosan érinti a külföldről érkező, és oda irányuló teherforgalmat is.
Wolfgang Tiefensee közlekedési miniszter mielőbbi kompromisszumra sürgette a szemben álló feleket és hangsúlyozta, hogy az ország gazdasági életének sok millió euró veszteséget okoz, ha leáll a teherszállítás. Kiváltképpen a fémipar, ezen belül pedig az autógyárak sínylik meg a mozdonyvezetők sztrájkját.
A szakszervezet kezdettől fogva 31 százalékos fizetésemelést követel, a vasúttársaság azonban csupán a többi alkalmazottnak is folyósított 4,5 százalék megadására lenne hajlandó.