Luxus szolgáltatásokkal próbálnak ügyfeleket vonzani az egészségbiztosítók

InfoRádió / MTI
2007. szeptember 18. 22:15
Irányt váltottak a szlovák egészségbiztosítók: új szolgáltatások széles körének bevezetésével igyekeznek ügyfeleket csábítani - írta a pozsonyi Pravda.

Több biztosító úgynevezett "elsőbbségi" orvosi ellátást, vagy az orvos házhoz menetelét kínálja az olcsóbb díjak helyett. A lap a biztosítók körében mintegy 30 ilyen luxusszolgáltatást számolt össze.

A szlovák egészségpolitikai intézet szerint ezek a szolgáltatások az egyetlen biztosítós rendszerben lehetetlenek lennének, mert nem lenne verseny.

A cikk szerint a szlovákok szeptember végéig még választhatnak a biztosítók között, és az új választás alapján a jövő januártól lesznek biztosítva. Tavaly 700 ezren váltottak biztosítót.

A szlovák egészségügyi reform három éve indult. Végrehajtása során a kisebb egészségbiztosítók részvénytársaságokká alakultak, ellenben a két legnagyobb biztosító továbbra is állami kézben maradt. Az egészségügyi szolgáltató intézmények is részvénytársaságokká alakultak, de megmaradt bennük 51 százalékos állami tulajdonrész.

A reformot indító jogszabályok egyike a kötelező egészségbiztosításon kívül létrehozta a kiegészítő biztosítást, a"szabványon felüli" betegellátást, ezen belül a "luxus-betegszoba" intézményét is.

A jogszabályok egyike szavatolni hivatott, hogy a mentőszolgálat a hívást követő tizenöt percen belül a rászoruló beteghez érkezzen. Ennek érdekében az országot mentőszolgálati körzetekre osztották, és kiterjesztették az életmentő helikopteres szolgáltatásokat is.

A reformtörvények az orvosi és gyógyszerészkamarák, nemkülönben a betegápolók, az asszisztensek és a laboránsok szakmai szervezeteinek jogállását is rendezték.