A világot bejárták, de a saját országukat nem ismerik

Infostart
2007. szeptember 12. 20:55
Egy kutatás szerint Nagy-Britanniában napjainkban egy olyan generáció nő fel, amely még sosem járt vidéken, és azt hiszi, hogy az élelmiszerek a szupermarketekben "teremnek".

A szigetországban a jelenlegi 8 és 13 év közöttiek jelentős része még sosem járt vidéken, annak ellenére, hogy már számos külföldi nyaraláson vettek részt.

A felismerés hatására Károly herceg kampányba kezdett, amelyben arra buzdítja a gyermekeket, hogy ismerjék meg saját országukat, és látogassanak el a hegyekbe és az erdőkbe is.

Miből van a kenyér?

A herceg célul tűzte ki azt is, hogy megismertesse a gyermekekkel: pontosan miből készülnek az élelmiszerek, sokan ugyanis nem tudják például azt, hogy miből van a kenyér.

Mindez azért is riasztó, mert egy másik felmérés szerint ezek a gyermekek életükből már csaknem egy évet töltöttek televíziózással.

Sokan ezt aggasztónak tartják, mert amíg a gyermekek nem ismerik a természetet, a növényeket és az állatokat, addig nem is lehet őket arra ösztönözni, hogy a mesterségesen előállított élelmiszerek helyett a természeteset válasszák.

Termesszetek növényeket!

Többen rendszeres kirándulásokat szerveznének nekik, bár egyes pszichológusok szerint évi egyszeri kirándulás a természetbe nem elegendő ahhoz, hogy megváltoztassák a gyermekek hozzáállását.

Épp ezért szerint egyesek azt tartanák célravezetőnek, ha a gyermekekkel tanórák keretében termesztenének növényeket, így jobban megértenék, mit is esznek valójában.