A német családügyi miniszter kijelentette, hogy beláthatatlan következményekkel járna, ha a német ipar nem ismerné fel az idősebb korosztályban rejlő gazdasági lehetőségeket, és az ezen a téren már előbbre járó amerikai vagy japán versenytársak uralnák ezt a piacot.
Utalt arra is, hogy a jelenlegi adatokból kiindulva Németországban 2035-re minden második lakos 50 év feletti lesz, azonban ezek az emberek nem ápolásra szoruló öregek lesznek, hanem jó egészségnek örvendő vásárlóréteget alkotnak majd.
A miniszter kiemelte: a kormány négymillió eurót fordít a nyugdíjasok kereskedelmi igényeinek felmérésére, és ezt az ipar rendelkezésére bocsátja.
Jelenleg minden második szervezett utazást nyugdíjas foglal le, és hasonló az arány a testápoló termékek vásárlása terén is.
A kormány megbízásából készített felmérés kimutatta, hogy 2035-re az 50 év feletti nők és férfiak képezik a fogyasztók 58 százalékát.
Azt is megállapították, hogy a nyugdíjas réteg bevétele 85 százalékát költi különböző vásárlásokra, míg a munkavállalók fizetésük csupán 75 százalékot fordítják erre. Az idősebbek a legtöbbet utazásokra és szállodákra fordítják, míg az öltözködés már nem játszik döntő szerepet havi kiadásaikban.
Az idősebb nemzedék igényeinek kielégítésére nyílt úgynevezett nyugdíjas áruházak sikere egyértelműen arra utal, hogy a családügyi miniszter által kezdeményezett program jó esélyekkel indul.