Olaszország visszavág

Infostart
2007. július 1. 09:04
Mozzarella Minnesotából, parmezán Brazíliából, "olasz" paradicsom Kínából - az itáliai termelők megelégelték neves portékáik hamisítását, és kampányt indítottak a globális élelmiszer-hamisítás ellen.

Az olasz farmerek szövetsége, a Coldiretti kiállítást rendezett Rómában, ahol a fentiek mellett számos megtévesztő elnevezéssel ellátott élelmiszert mutatnak be.

A termelők egy győzelmet elkönyvelhettek a közelmúltban: az Európai Bíróság kimondta, hogy a parmezán elnevezés csak a Parmában és Reggio Emilia tartományban meghatározott eljárással előállított sajtot illeti meg.

A Coldiretti elnöke elmondta: a hamisított olasz termékek forgalma évente világszerte eléri az 50 milliárd eurót.

"Az olasz élelmiszerexport évente 17 milliárd euró értékű, ami azt jelenti, hogy négy olasznak feltüntetett termék közül három hamisítvány" - panaszkodott Sergio Marini.

A parmezán különösen népszerű az Olaszországon kívüli gyártók körében, a német Kraft cég például Pamesello néven állít elő sajtot, Ausztráliában olasz zászlóval ellátott "tökéletes olasz parmezán", Brazíliában pedig Parmesao sajt kapható.