Kiakadtak a horogtól a britek

Infostart
2007. május 16. 22:06
Nagy-Britanniában minden eddigi reklámnál több panasz érkezett azzal a hirdetéssel kapcsolatban, amelyet a kormány tett közzé a dohányzás visszaszorítása érdekében.

A reklámban horogra akasztva ábrázolnak egy nőt és egy férfit. Az óriásplakátokon, újságokban és a televízióban megjelenő hirdetés miatt több mint nyolcszáz panasz érkezett, akik szerint a hirdetés félelmet keltő, különösen a gyermekekre nézve.

A reklámozók szervezete ilyen nagyságrendben utoljára 2005-ben kapott panaszokat, amikor a KFC gyorsétterem-láncának hirdetését panaszolták be sokan, amelyben az emberek tele szájjal énekeltek.

Sokkolni akartak

Az egészségügyi minisztérium célja valóban az volt, hogy sokkolja az embereket, és így próbálja elrettenteni őket a dohányzástól.

A hirdetés szövege a következő: "Egy átlagos dohányosnak évente több mint ötezer cigarettára van szüksége. Akadj le".

Állításuk szerint különösen figyeltek arra, hogy a hirdetések ne a gyerekprogramok alatt fussanak a tévében, a plakátokat pedig az iskoláktól messze helyezzék el.

Ennek ellenére 152 szülő éppen a gyermeke szempontjából találta károsnak azokat.