Egyre több a panasz a légiközlekedésre

Infostart
2007. április 6. 10:56
Európában egyre többet panaszkodnak a légi utasok. A járattörlések és késések ugyanis igen gyakoriak. A probléma már olyan súlyos, hogy az Európai Bizottság is foglalkozott vele. A testület fél évet adott az uniós tagállamoknak arra, hogy változtassanak az eddigi gyakorlaton, és tartsák be a légi utasok jogaira vonatkozó 2004-es közösségi rendeletet.

Az Európai Bizottság - noha a saját felelősségét is elismeri - úgy véli, hogy a légitársaságok nem tájékoztatják megfelelően az utasokat a késésekről, a járatok törléséről, és nem mindig fizetnek kártérítést.

A BruxInfo elemzője az InfoRádiónak elmondta: Nagy-Britanniából érkezett a panaszok harmada, igaz a légi forgalom is itt a legnagyobb.

Gyévai Zoltán elmondta: az egyik probléma az, hogy az egyes országok nem építették be nemzeti jogrendjükbe maradéktalanul a közösségi rendeletet. Ezen kívül a légitársaságok sem tartják be mindig az előírásokat.

Több a jegy, mint a hely

A társaságok például gyakran túlbiztosítják magukat, azaz több jegyet adnak ki egy-egy járatra, mint ahány hely van rajta. Akinek pedig nem jut hely, azt nem engedik fel a gépre, annak ellenére, hogy van rá jegye.

A problémát tetézi, hogy az uniós előírásokat úgy fogalmazták meg, hogy azok félreérthetőek. Ha például egy járat 24 órát késik, nem egyértelmű, hogy ez késésnek, vagy járattörlésnek számít-e. Pedig a két esetben más-más kártérítés illeti az utasokat.

A bizottság az elmúlt időszakban csaknem 20 ezer panaszt kapott a légi utazással kapcsolatban. Harmaduk Nagy-Britanniából érkezett. Magyarországról mindössze 51-gyen panaszkodtak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást