Az Európai Bizottság - noha a saját felelősségét is elismeri - úgy véli, hogy a légitársaságok nem tájékoztatják megfelelően az utasokat a késésekről, a járatok törléséről, és nem mindig fizetnek kártérítést.
A BruxInfo elemzője az InfoRádiónak elmondta: Nagy-Britanniából érkezett a panaszok harmada, igaz a légi forgalom is itt a legnagyobb.
Gyévai Zoltán elmondta: az egyik probléma az, hogy az egyes országok nem építették be nemzeti jogrendjükbe maradéktalanul a közösségi rendeletet. Ezen kívül a légitársaságok sem tartják be mindig az előírásokat.
Több a jegy, mint a hely
A társaságok például gyakran túlbiztosítják magukat, azaz több jegyet adnak ki egy-egy járatra, mint ahány hely van rajta. Akinek pedig nem jut hely, azt nem engedik fel a gépre, annak ellenére, hogy van rá jegye.
A problémát tetézi, hogy az uniós előírásokat úgy fogalmazták meg, hogy azok félreérthetőek. Ha például egy járat 24 órát késik, nem egyértelmű, hogy ez késésnek, vagy járattörlésnek számít-e. Pedig a két esetben más-más kártérítés illeti az utasokat.
A bizottság az elmúlt időszakban csaknem 20 ezer panaszt kapott a légi utazással kapcsolatban. Harmaduk Nagy-Britanniából érkezett. Magyarországról mindössze 51-gyen panaszkodtak.