Hatalmas üzlet is a világ legnagyobb szent ünnepe

Infostart
2007. január 4. 12:14
Hagyományosan mintegy 50 millió hindu érkezik a világ legnagyobb zarándoklatára, a Kumbh mela ünnepségre. A szerdán kezdődött, 6 hetes korsóünnepet idén az észak-indiai Alláhábádnál rendezik meg.

A Kumbh Mela időpontját csillagjósok választják ki, 12 évente négyszer rendezik meg, váltakozó helyszíneken. A hindu mitológia szerint, amikor az istenek és a démonok küzdöttek a halhatatlanság nektárával töltött edényért, az a dulakodásban eltörött, és a szent nektárból 4 csepp Indiában hullott a földre.

Az egyik szent hely Alláhábád, a három nagy indiai folyó, a Gangesz, a Dzsamúna és a Szaraszvati találkozása, idén itt rendezik a korsóünnepet.

A világ legnagyobbjának számító, immár kétezer éves múltra visszatekintő vallási gyülekezet keretében hat hét alatt hagyományosan 50-70 millió hindu érkezik ilyenkor a helyszínre, hogy megmártózzék a Gangeszben és lemossa bűneit.

A szent emberek különböző vallási irányzatokba tartozó csoportjai jelennek meg itt leginkább, de a hétköznapi, vallásos hitüket megélők is eljönnek, hogy tiszteletüket fejezzék ki imádott istenségük előtt.

Az esemény más tevékenységei közé tartoznak a vallásos eszmecserék, az áhítatos éneklés, a szent férfiak (és nők), valamint a szegények megvendégelése a tömegkonyhákon, illetve a vallási gyűlések, ahol doktrínákat vitatnak meg és fektetnek le.

Az indiai hatóságok mintegy 7,5 milliárd rúpiát ( közel 125 millió eurót) költöttek az idei Kumbh Mela biztonságos lebonyolítására, ötvenezer rendőr tartózkodik a helyszínen, ahol ötvenezer sátort és 25 ezer vécét állítottak fel.

Mintegy 5000 hangszóró üzemel a sátortáborban, ezek segítenek megvédeni a családokat attól, hogy bármely tagjuk elvesszen. Az 1989-es Kumbha Mela alkalmával 3 000 ember veszett el, köztük 252 gyermek, akik sohasem kerültek elő.

Az ünnepen már évekkel ezelőtt megjelentek a multinacionális cégek, hiszen a szakemberek szerint a hagyományos elérési költségeknél 800 százalékkal hatékonyabbak az itt elhelyezett reklámok. Így az egyik cég szappanokat osztogat a Gangesz partján a tisztulni vágyóknak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást