Felszállt a köd a Heathrow-n

Infostart
2006. december 23. 13:59
Három napon át köd okozott zűrzavart a brit légiközlekedésben, de szombaton a kilátások a szó szoros értelmében javulni kezdtek. Reggel még 46 belső járatot töröltek, de lassacskán újból érvénybe lép a szokásos menetrend.

Az elmúlt napok során több mint ezer járat maradt ki a köd miatt és az első számú londoni légikikötő, Heathrow csarnokai még mindig zsúfoltak. A reptér-igazgatóság ígéri, hogy karácsony napjára helyre áll a rend. Immár négy kilométernyire is ellátnak a pilóták, míg előzőleg csak hatszáz méterre láttak.

Negyvenezer repülőjegy tulajdonost érintett a köd okozta káosz. A British Airways légiforgalmi társaság minden járattörlés miatt lemaradt utasnak teljes egészében visszafizeti a menetjegy árát.

Rengeteg volt a panasz a rossz tájékoztatásra és a zsúfoltságra, de a repülőtér igazgatója nagyon elégedett azzal, ahogyan a rendkívüli helyzetet megoldották.

Mint mondotta: "igyekeztünk fűteni a várakozók számára felállított sátrakat, s ha ez nem sikerült teljesen, akkor pokrócokat osztogattunk, forró teát szolgáltunk fel. Felállítottunk tévé készülékeket és videójátékokat, gondoskodtunk a kisgyerekek szórakoztatásáról."

Ugyanakkor sokan elégedetlenkedtek: volt aki négyszer állt sorba, végül mégis lemaradt, és közben a járata tíz üres hellyel indult el.

A brit belső járatok leállítása miatt sokan repülő helyett vonattal indultak útnak távoli célpontok, például Skócia felé. A vasúttársaságok felfüggesztették a tervezett pályatest javítási munkálatokat, a síma vonatutazás érdekében.

A köd most végre felszáll, a heathrowi reptérigazgató örömmel látja, hogy a sok-sok utas is felszáll, csak akkor hervad le a mosoly az arcáról, ha arra gondol, hogy hányszor tízmilliós kártérítést fog fizetni a British Airways.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást