Eredetileg 9 A380-as óriásgép leszállítását tervezte a jövő év során az Airbusz, de a sorozatban felmerült technikai nehézségek miatt már annak is örülni fognak, ha egy gépet át tudnak adni az első megrendelőnek, a szingapúri légitársaságnak. Az Airbusz központjában elismerték, hogy a késedelem miatt jelentős árengedményre kényszerülnek és várhatóan hasonló helyzet áll majd fenn az Egyesült Arab Emírségeknek ígért utasszállítók átadásánál is, amire legkorábban két év múlva lehet számítani.
Mindez tovább tetézi a közös európai együttműködésben gyártott óriásgép gyártási költségeit. A legalább 555 utas befogadására tervezett A380-as típusú gép iránt kezdettől fogva nagy volt az érdeklődés, mert a nemzetközi repülőtereken már aligha lehet tovább sűríteni a le- és felszálló járatokat, következésképpen az eddiginél több utas szállítására alkalmas gépek jelenthetnek kiutat az egyre növekvő forgalom zavartalan lebonyolításában.
Az Airbusz gyártása felett őrködő EADS nevű uniós intézmény központjában már kidolgozták a költségcsökkentési tervet, amelynek részleteit várhatóan csak az elkövetkező napokban hozzák nyilvánosságra. Kiszivárgott hírek szerint a kiadásokat évente legalább 2 milliárd euróval akarják csökkenteni, és ennek elérésére a hamburgi összeszerelő műhely legalább részleges bezárását, illetve a gyártási folyamat Toulouseba történő
áthelyezését, valamint az eddiginél olcsóbb beszállítók kibővítését fontolgatják.
Ezt állítólag Párizsban máris üdvözölték, a német kormány azonban határozottan ellenzi és jól értesült körök úgy tudják, hogy ebben az esetben az Airbusz ügyeit intéző EADS eddigi pénzelését is górcső alá akarják venni.