Mi lesz a gyorséttermekkel?

Infostart
2006. június 16. 10:32
A brit kormány arra készül, hogy jelentősen szigorítja a gyorséttermek reklámját. Ellenőrizni akarják az interneten, az sms-ben, a számítógépes játékokon, a mozikban és az óriásplakátokon elhelyezett hirdetéseket.

A tervek szerint a szupermarketeket arra akarják rávenni, hogy vásárlói kártyáikon bónuszpontokat írjanak jóvá az egészséges élelmiszerek után.

Az egészségügyi miniszter szerint este 9 óra előtt egyáltalán nem szabadna gyorséttermi reklámokat sugározni a televíziókban. A tévétársaságok tiltakoznak a javaslat ellen, mondván csaknem 141 millió fontos bevételkiesést jelentene számukra a reklámok elmaradása.

Nagy-Britanniában élő, 5 és 11 év közötti gyermekek 30 százaléka túlsúlyos. Ha a kormány semmit nem tesz, az orvosi kezelésük néhány éven belül több milliárd fontra rúghat évente - mondta az egészségügyi miniszter. Azt elismerte, hogy a reklámok tiltása önmagában nem elegendő, hanem alapvető életmódváltást kell elérni a fiataloknál.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást