Nem csak a magyar, a brit autósok is folyamatosan szenvednek a közlekedési dugók miatt, így nem csoda, hogy újabb és újabb megoldási javaslatok születnek.
A Holdfast nevű cég koncepciója szerint a nem használt vasúti vágányok közötti-melletti részt gumival borítják, így alkalmassá teszik arra, hogy autók közlekedjenek rajta.
A módszer további előnye lehet, hogy az elhasználódott autógumikat használják alapanyagként, ezek sorsa ugyanis hatalmas környezeti kihívás szerte a világon. (Egyedül Nagy-Britanniában évente 50 millió autógumit selejteznek le.)
A számítások szerint egy mérföld vágány beburkolásához 354 ezer autógumit használnának fel.
A Holdfast szerint a módszer olcsó alternatívát jelenthet az elkerülő- és az agglomerációkba vezető utak építéséhez képest. (Nagy-Britanniában 14.500 kilométer használatból kivont vasúti pálya van.)
Az ötletnek ugyanakkor több ellenzője is akad. Egyesek gyalogos- és kerékpárutakat alakítanának ki a nem használt vágányokon, mások arra hívják fel a figyelmet, hogy az adott szakaszokon épp azért szüntették meg a vasúti közlekedést, mert kevesen utaztak arra.