A fekete doboz alapján a vizsgálóbizottság megállapította, hogy a négy kocsiból álló szerelvény a fékrendszer meghibásodása miatt magától megindult, és a 14 kilométeres lejtőn 150 kilométer/órás sebességre gyorsult, mielőtt a 35-40 méter mély kanyonba zuhant.
Az őrizetbe vett mozdonyvezető azt vallotta: azért szállt ki az előző állomáson, hogy kijavítsa a fékberendezés hibáját; vonat azonban magától megindult, ekkor felugrott rá, de nem tudta megállítani.
A montenegrói vasúti igazgatóság a mozdonyvezetőt tartja felelősnek a tragédiáért; a mozdonyvezetők egyesülete azonban nyilvánosan tiltakozott, és a vasúti vezetést hibáztatta, amiért műszaki hibás szerelvényeket üzemeltet.
A mozdonyvezetők szerint sokatmondó, hogy ezeket a szovjet gyártmányú villanyvonatokat halálvonatoknak nevezik Montenegróban.
A szakadékba zuhant szerelvény 7 hónappal ezelőtt esett át nagyjavításon a vajdasági Nagybecskereken.