Bono világmárkákkal küzd az AIDS ellen

Infostart
2006. január 26. 19:22
Humanitárius üzleti programot jelentett be világmárkák részvételével az afrikai AIDS-betegek megsegítésére Davosban Bono.

A U2 együttes jótékonysági és emberbaráti tevékenységéről ismert frontembere a Világgazdasági Fórum alkalmából tartott sajtókonferencián közölte: Red, vagyis Vörös néven számos cég dob piacra olyan termékeket, amelyek után nem csupán a bevétel egy részét utalják át az AIDS, a tuberkulózis és a malária elleni világalapba, hanem amelyek lehetőség szerint afrikai országokban is készülnek.

A programhoz kapcsolódott a Gap, a Nike-csoporthoz tartozó Converse, az Armani és az American Express pénzügyi szolgáltató is.

A termékeket márciusban hozzák forgalomba, és elsősorban Nagy-Britanniában, valamint az interneten lesznek kaphatók.

A 45 éves Bono Sir Bob Geldoffal együtt a szegénység elleni harc jegyében rendezett Live8 koncertek fő szervezője volt, ezért mindkettejüket Nobel-békedíjra jelölték.