A több szakaszban megvalósuló létesítmény kapacitása eléri majd az 50 gigawattórát (GWh), a tervek szerint a termelés 2026 végén indul el, teljesen szén-dioxid-semleges módon.
A tájékoztatásban felidézték, hogy a CATL és a Stellantis 2023 novemberében írt alá nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot az európai elektromos járművek gyártásához szükséges LFP akkumulátorcellák és -modulok Európában történő előállításáról. A felek emellett hosszú távú stratégiai együttműködést kötöttek két kulcsfontosságú területen: a Stellantis fejlett akkumulátoros elektromos járműveit (BEV) támogató innovatív technológiai ütemterv kidolgozása, illetve az akkumulátorgyártás értékláncának további megerősítése témájában.
A közlemény szerint a kínai CATL a legmodernebb akkumulátorgyártási technológiát honosítja meg Európában, a kontinensen már működő két, németországi és magyarországi üzemében szerzett tapasztalatokat is felhasználva. Az új, spanyolországi létesítmény tovább bővíti a vállalat gyártókapacitását, elősegítve, hogy hatékonyabban tudjon ügyfelei igényeinek eleget tenni.
A tranzakció várhatóan 2025-ben zárul le, a szükséges hatósági jóváhagyásoktól függően.