Nyitókép: dima_sidelnikov/Getty Images

Hatalmas ugrás a magyarországi újautó-eladásokban, de van benne egy trükk

Infostart
2024. november 15. 05:48
Továbbra is nagyon változatosan szerepel a magyar újautó-piac. A korábbi hónapokban látott hanyatlást októberben jelentős, 19 százalékos növekedés követte.

Több mint 10 ezer új autót helyeztek forgalomba októberben Magyarországon. Ez számottevő, 19 százalékos növekedést jelent éves szinten. Legutóbb júniusban volt hasonló, több mint 20 százalékos többlet, az azt követő hónapokban mínusz 9,4 és plusz 2,2 százalék közötti eredményt ért el a piac – írja a Totalcar.

Az októberi márkatoplistát a Suzuki vezeti 1254 autóval, ez majdnem 10 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. A második a Skoda 1167 autóval, ami viszont kiemelkedő, 59 százalékos bővülésnek felel meg. A harmadik helyre került a Toyota 1148 darabbal, ez viszont 6,5 százalékos elmaradást jelent a múlt év októberi szinthez képest. A Skodánál látott kiugró növekedésnél jobb eredmény ért el a Ford: 740 autót állított forgalomba, ami bő 80 százalékos fejlődést jelent. A Kia, a Hyundai, a BMW, mellett a Nissan és a Dacia 14-40 százalékos emelkedést könyvelhetett el, vagyis 316-662 új autót helyeztek forgalomba ezek a márkák.

A szakportál megkérdezte az importőröket, hogy van-e különösebb oka a jelentős októberi növekedésnek, és a válaszokból összességében az derült ki, hogy a legtöbb márka esetében az október nem volt kiugró a darabszámokat nézve. A növekedés főként a bázishatással magyarázható, azaz tavaly októberben gyenge számokat produkáltak a cégek és összességében a piac. A járvány előtt, 2019 októberében több mint 12 ezer új autót helyeztek forgalomba. 2020 azonos hónapjában is majdnem 12 ezret. Egy évvel később is 9 ezer felett volt a piac. 2022 és 2023 tizedik hónapját viszont alig több mint 8 ezres darabszámmal zárta a piac.