A GTKB cseh járműgyártó partnerével (SOR) alkotta meg a GANZ-SOR-t. Az új busz fejlesztése három évig tartott, a kocsiszekrény Csehországban készült, de a gép hajtásrendszerét Magyarországon alakították ki, és a legmagasabb hozzáadott értéket képviselő rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlanak.
Az alacsonypadlós GANZ-SOR elektromos midibusz 45 utast tud szállítani, hatótávolsága eléri a 300 kilométert és lenyitható rámpával is rendelkezik, így mozgáskorlátozottak szállítására is alkalmas.
A midibuszból jelenleg egy darab létezik, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból a bajai gyárban.
A közlemény idézte Pencz Rudolfot, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: kevés a midibusz a nemzetközi piacon, a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Azt látják, hogy évről évre nő az igény az elektromos hajtású, közepes méretű városi járművekre.
Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy a GTKB 2007-ben alakult, ám maga az üzem már több mint 70 éve szolgálja a magyar gazdaságot. Vasúti járműkészülékek, biztosítóberendezések, váltóhajtóművek, áramszedők, teljesítményelektronikai berendezések gyártásában már letették a névjegyüket, a GANZ-SOR midibusz kifejlesztésével és gyártásával pedig belépnek az e-mobilitás piacára.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. nettó árbevétele tavaly 2,51 milliárd forint, 2022-ben pedig 2,60 milliárd forint volt. A társaság 2023-ban 185,67 millió forint nyereséggel zárt, míg egy évvel korábban 332,50 millió forintot tett ki az adózott eredménye.