Nyitókép: Infostart

30 órás késéssel indult Budapestre egy Wizz-gép - "Elszigetelt esetekről van szó"

Infostart / InfoRádió
2023. július 27. 09:50
Az elmúlt napokban több járatkésés és járattörlés is megnehezítette a Wizz Air utasainak életét. A légitársaság szerint ugyanakkor egyedi esetekről van szó, döntéseik során pedig továbbra is legfontosabbnak az utasok biztonságát tartják.

Szerda éjjel már több mint 30 órája nem szállt fel egy Budapestre tartó Wizz Air-repülőgép Abu-Dzabiból - írja a Telex. A portál beszámolója szerint az utasokkal a hazaszállítás mikéntjéről és időpontjáról sem közöltek semmit. A portálnak egy, a helyszínen lévő utas azt írta, hogy őt és utastársait négy órán át várakoztatták a sivatagi országban egy hűsítetlen helyiségben információ és élelem nélkül, aztán kaptak csak vizet és valamilyen "fűszeres, arab ételt".

A repülőnek kedd 19.10-kor kellett volna felszállnia, először még csak másfél órával tolták az indulást, a becsekkolást minden gond nélkül elintézték, és a gépre is felszállt mindenki, az ajtókat lezárták, a gép azonban nem indult, sőt szerelők jelentek meg a gépnél, a gépen pedig leállították a klímát a kinti 38 fok ellenére.

Az utasokat hajnali 4-re vitték el egy szállásra, a reptéri busz viszont már 9-re értük ment, hogy a repülő délben felszállhasson - ám a gép nem volt sehol.

A Wizz Air a portállal azt közölte, meghibásodás miatt "át kellett ütemezni az indulást", az utasokat ellátják, elnézést kérnek tőlük, illetve hogy az utasok, a személyzet és a gépek biztonsága a legfontosabb.

A vállalatot az InfoRádió is megkereste, a vállalat azt közölte, a közelmúltban napvilágot látott több hasonló eset mind-mind elszigetelt:

  • Milánó, szombat: lejárt a személyzet munkaideje, fáradt, kialvatlan személyzettel nem lehetett felszállni, az utasoknak meg kellett várni az új személyzetet
  • Egy Budapestre tartó másik gépen a légkondi meghibásodása miatt nem vállalta a reptetést a Wizz
  • A Korfu-Katowice járat Budapesten landolt egy furcsa, ismeretlen eredetű szag miatt, a járat helyett egy tartalék géppel gyorsan tovább szállították az utasokat.

"Úgy nem repülünk, hogy ha úgy látjuk, hogy a biztonság nem adott" - fogalmazott az InfoRádióban Trubek Zsuzsanna, a Wizz Air sajtómenedzsere.

Nem tartanak attól, hogy a fenti esetek miatt elpártolnának tőlük az utasok, sőt elmondta, hogy

ez a legerősebb nyaruk a foglalásokat tekintve Budapestről is, 60 százalékkal "nagyobbak", mint a Covid előtt.

"Százmillió euróval többet invesztáltunk az operációba, és tartalék gépekkel stabilizáltuk a rendszert. Rengeteget toboroztunk, többen dolgoznak nálunk, a késésekkel, törlésekkel szemben ellenállóbbak lettünk, változtattunk a menetrenden, mindent megtettünk, felkészülten mentünk neki az idei nyárnak" - sorolta.

Arra reagálva, hogy az utasok sokasága nyilatkozik arról, hogy nem tájékoztatták őket a problémák esetén, azt mondta, az utasok nem közvetlenül a Wizz Airnél foglalnak jegyet, hanem közvetítőkön keresztül, "itt csúszások lehetnek a kommunikációban", a Wizz Air a közvetítővel tud ilyenkor kommunikálni, és ilyenkor "órákat lehet elveszteni".

"Azt tanácsoljuk, az applikációnkon vagy a weboldalunkon keresztül foglaljanak repülőjegyet, akkor ilyen nem fordul elő" - mondta.

Az Abu-Dzabiban rekedt gép végül útnak tudott indulni éjjel - írja a Blikk.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Járatkésések, törlések - a Wizzair szerint egyedi esetekről van szó
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást