Az adatok már a rendszer elindítását követő első két hétben is az árfigyelő hatékonyságáról tettek tanúbizonyságot, amelyet az elmúlt hét során szolgáltatott napi áradatok még tovább erősítettek - állapította a szaktárca.
Azt írják "az elmúlt egy hétben az online platformra kötelezően szolgáltatandó 62 termékkategóriából 38 termékkategóriában tovább mérséklődtek az átlagárak: leginkább
a kefír, a margarin, a spagetti és a zöldpaprika árai csökkentek.
A 2023. július 1. és július 19. közötti időszakban a 62 termékkategóriából 53 termékkategóriában csökkentek a termékek átlagárai. A 62 termékcsoport termékei esetén az átlagárak átlagosan 6,7 százalékkal mérséklődtek, amelynek mintegy 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve 1,8 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatása lehet a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve.
Az árfigyelésről a napi.hu-nak nyilatkozott Rigó Csaba Balázs is. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke is elégedett. Arról beszélt, hogy az árfigyelő működésének első két hetében több mint félmillió egyedi látogató közel 40 millió interakciót végzett az oldalon, ami kiugróan magas érdeklődésnek tekinthető.
Volt olyan kiskereskedelmi lánc, amely kimondottan az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint száz terméke árát.
Szerinte kimondható, hogy az árfigyelő már néhány hét után hozzájárult az infláció csökkentéséhez, azzal, hogy a vásárlók számára lehetővé teszi az árak összehasonlíthatóságát, a kiskereskedők között pedig élénkíti a versenyt.