Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Szirmák Botond: a Provident működését nem feltétlenül profitban mérik

Infostart / InfoRádió - Exterde Tibor
2023. július 13. 18:04
A Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója szerint akkor sikeresek, ha a pénzügyi mutatóik pár év múlva is hasonlóak lesznek, mint most – kiegészítve olyan szolgáltatásokkal, amiket még nem nyújtanak. Ez a digitális kölcsönzés és a hitelkártya lenne – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Szirmák Botond.

A Provident működését nem feltétlenül profitban mérik – fogalmazott Szirmák Botond azzal kapcsolatban, hogy hová fejlődhetnek ügyfélszám és – mint nyereségérdekelt cég – profit tekintetében egy magyar piacon. A vezérigazgató szerint akkor lehetnek sikeresek, ha azok a pénzügyi mutatók, amik most megvannak, pár év múlva is meglesznek, kiegészítve olyan szolgáltatásokkal, amiket jelenleg még nem nyújtanak.

A vezérigazgató példaként a digitális kölcsönzést, továbbá egy hitelkártya üzletág beindítását említette, amikkel új ügyfeleket céloznának. Vagyis a Provident profitabilitása nem a jelenlegi 220 ezres ügyfélkörnek a máshogyan történő kiszolgálásából tud növekedni, hanem újabb ügyfélszegmensek bevonásával – magyarázta Szirmák Botond.

Utóbbi illetően a vezérigazgató egyetértett, hogy az a pénzügyi szolgáltatásokon belül mindenképpen más „liga”, amiben a Provident nyilván kompetitív hátránnyal rendelkezik azokhoz képest, akik ebben már jók. Ezért alapos mérlegelést igényel, hogy kiket is szólítsanak meg. A szakember elmondása szerint nem feltétlen cél, hogy a bankok átlagügyfeleire lőjenek a hitelkártyák esetében.

Covid és infláció

Szirmák Botond elmondása szerit a járvány érdekes helyzetet teremtett a Provident életében. Kezdetben ugyanis nagy volt az ijedség, hogy hogyan tartják fenn a személyes kapcsolatot az ügyfelekkel. Végül ez jól sült el, mert az ügyfelek is szívesebben fogadták a Provident egy-egy munkatársát ahelyett, hogy nekik kellett volna zsúfolt körülmények között eljutniuk egy bankfiókba. „Nem mondom, hogy nyertesei voltunk a Covidnak, mert annak nyilván senki nem volt a nyerte, de legalább rávilágított arra, hogy a személyes kapcsolat jól tudott működni” – fogalmazott.

A magas inflációs környezetben tartottak attól, hogy a megélhetési válság miatt az ügyfelek többet fognak költeni a megélhetésükre, így kevesebb pénzük marad arra, hogy a kölcsönöket fizessék, de a Providentnél ennek nyomát egyelőre nem látni – közölte a vezérigazgató. Szirmák Boton úgy véli, ügyfeleik nagyon megfontoltan költők, és ha tudják, hogy heti szinten 2500-300 forintot ki kell fizetniük a Providentnek, az félreteszik. Tehát a hitelportfólió, az nem romlott a magas az inflációs környezetben sem.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Aréna Provident hitelkártya
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást