Nyitókép: martin-dm/Getty Images

Valami baj van a Revolut pénzügyeivel

Infostart
2023. március 4. 09:52
A cég könyvvizsgálója ugyanis nem tudta független módon ellenőrizni a régóta késleltetett 2021-es beszámolóban közölt 636 millió fontos bevétel közel háromnegyedét.

A pénzügyi fintechóriás Revolut szerdán közölte, hogy alapítása óta 2021-ben sikerült először nyereséges évet zárnia, miután a fizető felhasználók száma meredeken megemelkedett, illetve az alkalmazás használata általánosságban is népszerűbbé vált - írja a hwsw.hu.

A cég 636,2 millió font bevételről számolt be a 2021. december 31-én záruló évre vonatkozó éves jelentésben, ami háromszoros növekedést jelent az előző évhez képest, és 59,1 millió font adózás előtti nyereséget ért el, a nettó nyereség ebből 26,3 millió font. Ezzel szemben 2020-ban 205 millió font adózás előtti veszteséget mutatott a pénzügyi beszámoló.

A jelentés közzététele után viszont

a Revolut könyvvizsgálója nyilvánosan megkérdőjelezte a beszámoló hitelességét.

A BDO szerint a 2021-es évi teljes bevétel 75 százalékát nem lehet teljes mértékben függetlenül ellenőrizni, lévén azok kripto és deviza ügyletekhez köthetők, így a társaság bevételei jelentősen eltérhetnek a valóságtól. A fintechnek a határidőt se sikerült tartania, tavaly szeptemberig kellett volna benyújtania 2021-es jelentését, de végül a decemberig kapott haladék sem volt elég számára.

Korábban már felmerült, hogy a Revolut nehézségekbe ütközik a beszámolók összeállításakor, a 2020-as beszámolóban is nagy a hibás állítások kockázata, melynek eredményeként a könyvvizsgáló arra sürgette a fintech céget, hogy javítsa belső ellenőrzési rendszerét.

Salovaara hivatalos válaszában úgy fogalmaz, hogy a vállalat informatikai rendszerei nem tudnak lépést tartani a növekedési ütemmel. A cág vezetője azt is elmondta: nem tudja mennyit érhet a cég, mivel 2021 óta nem gyűjt készpénzt, de nehezen tudja elhinni, hogy a befektetők továbbra sem lennének elégedettek teljesítményünkkel.

A Revolut agresszívan terjeszkedik a tengerentúli piacokon, különösen az Egyesült Államokba, ahol jelenleg több mint 500 000 ügyfele van. A cég Brazíliában, Mexikóban és Indiában is elindult, tavaly novemberben globálisan 25 millió fős felhasználói bázisról sikerült beszámolni.

Az ügy azért sem kellemes, mert a szolgáltató egy ideje munkálkodik azon, hogy bankként ismerjék el, már két éve benyújtotta banki engedélyi kérelmét az Egyesült Királyságban, a folyamat állítása szerint hamarosan gyümölcsöző eredménnyel zárulhat.