Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

"Feltűri ingujját" az idehaza piacvezető autómárka

Infostart
2023. január 13. 11:50
A klímavédelem jelenti a legnagyobb kihívást a Suzuki számára.

Az esztergomi bázisú Magyar Suzukinál is azt az európai klímavédelmi csomagot tekintik a legnagyobb kihívásnak, amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon írja a vg.hu.

Az alapanyaghiány, a növekvő infláció, az emelkedő energiaárak, valamint a forint gyengülése volt leginkább hatással a cég működésére 2022-ben. A portálnak küldött közleményben a Suzuki azt írta, hogy bár mindent megtettek a gyártási költségeik optimalizálására, de a többletráfordításaik egy részét így is kénytelenek voltak beépíteni az új autóik árába.

Ennek dacára két modelljük is a legkeresettebb autó lett a hazai piacon.

A Vitara és az S-Cross megnyerte saját kategóriáját. Az alsó középkategóriás S-Cross volt a legnépszerűbb a magyar gépjárművásárlók körében: 7187 darabot értékesítettek belőle, és ezze 26,36 százalékos részesedést értek el a piacon.

Az SUV városi-szabadidő kategóriás Vitarából 5509 darabot adtak el, ami 23,12 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

Ugyanakkor

kihívás lesz az az európai klímavédelmi csomag,

amelynek alapján 2035-től csak elektromos új autókat lehet értékesíteni az európai piacokon a kibocsátáskorlátozás miatt. Tisztában vannak azzal, hogy a zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató-elektronika kerül a járművekbe.

Jelenleg tehát az a legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára. Ezek ugyanis nagyban befolyásolják majd a vevők szándékait és végső döntéseit.