Az Avtostat orosz elemző intézet előzetes adatai szerint decemberben éves összevetésben 58 százalékkal, 56 745-re csökkent az értékesítés, amely 10 százalékkal haladja meg a novemberi számokat.
A kínai és orosz márkák adták az új személygépkocsi eladások több mint 70 százalékát az év utolsó hónapjában.
A teljes piac több mint 60 százaléka öt márkára korlátozódott,
- a Ladára (19,6 ezer darab), és három kínai, valamint a koreai Kia gyártó termékére:
- Chery (7,8 ezer darab),
- Geely (4,5 ezer darab),
- Haval (4,4 ezer darab),
- Kia (3,5 ezer darab).
A havi értékesítési adatokból kiderült, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt az ázsiai ország gyártói töltötték be. Az év első 10 hónapjában Oroszország volt a kínai autók hatodik legnagyobb exportpiaca.
Oroszországban az autóeladásokat tekintve a legjobb év 2012 volt, akkor csaknem 3 millió új autó talált vevőre.
Az ország elleni nemzetközi szankciók és a gazdasági visszaesés miatt az autópiaci forgalom 2012 és 2016 között csaknem ötven százalékkal esett vissza.
2019-ben 1,759 milliót, 2020-ban 1,6 milliónál is kevesebb új autót értékesítettek az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB adatai szerint.