Jelenleg nagyjából 33 ezer tisztán elektromos meghajtású gépjármű van Magyarországon, ami az állomány 0,8 százaléka. Két éve ez az arány még csak 0,3 százalék volt. A tölthető hibridekkel együtt több mint 60 ezer olyan jármű van, amely képest teljesen elektromos üzemmódra.
„A fogyasztásnál érdemes megnézni azt, hogy 100 kilométer megtétele mennyibe került egy benzines, egy dízel- vagy egy elektromos autóval: kevesebb mint kétharmadába kerül az autózás” – mondta Pukler Gábor.
Nagy kérdés, hogy mennyivel kerül többe az elektromos autó, mint a hagyományos. Az elnök szerint 15-20 százalékkal az új autók esetében. A környezettudatosság mellett anyagi megfontolások is szólhatnak a zöld autó megvétele mellett, hiszen
az olcsóbb üzemeltetési költségek miatt visszahozzák az árukat az elektromosok. Gyakori használat, napi 200 kilométer mellett 6-8 év alatt.
Tegyük hozzá, nem mondható átlagosnak ez a kilométerszám.
A Jövő Mobilitása Szövetség vezetője nem számít arra, hogy öt-tíz éven belül többségbe kerülnek az elektromos autók, ha 10-15 százalékra feljön az aránya tíz éven belül, az már nagyon jónak számítana.
Másik kritikus pont a töltőellátottság. Erről Pukler Gábor úgy nyilatkozott, hogy már
több mint kétezer töltőállomás van az országban.
Igaz, a hosszabb utazás így is tervezést igényel – fűzte hozzá.
Az e-autók tartósságáról elmondta, hogy a karosszériájuk nem sokban különbözik a hagyományos autókétól. Az akkumulátorra nyolcévnyi garanciát adnak, valakinél ez 80, másnál 90 százalékos kapacitásmegmaradást jelent. Extrém példaként említette, hogy már egymillió kilométeres futásteljesítmény után is mértek 90 százalék fölötti akkumulátorteljesítményt. Pukler Gábor hozzátette, hogy az elektromotorban gyorsan kopó alkatrész nincs, olajozni nem kell.