Október 3-a óta a MÁV-Start Budapest elővárosában hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között kisebb motorvonatokat üzemeltet, ott, ahol az ilyenkor jelentkező utasmennyiség ezt megengedi - írja Vitézy Dávid a közösségi médiában.
A MÁV-START a korábbi 36 forint helyett 288 forintot fizet az áramért, ezért ahol megengedhető, ott rövidebb vonatokat közlekedtet - jelentette be a közlekedésért felelős államtitkár.
Vitézy Dávid a Facebookon felsorolta ezeket a járatok:
- Budapest–Esztergom (2-es vonal): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Veresegyház–Vác (71): napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Gödöllő (80a): napi 12 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
- Budapest–Monor (100a): napi 4 vonat Kiss helyett szóló Flirt.
- Budapest–Sülysáp (120a): napi 8 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirt.
Október 3-tól menetrendváltásig, azaz idén december 10-ig a számítások szerint 122 millió forint megtakarítást hoznak ezek a változások.
Ha más miatt nem is lenne fontos, már önmagában az áramdrágulás miatt megérné az öreg Szili (V43) villanymozdonyokat korszerűre, energiahatékonyra cserélni. Ezért döntött úgy a Technológiai és Ipari Minisztérium javaslatára a kormány, hogy a MÁV-Start korábban megkötött keretszerződése alapján
lehívunk 50 Siemens Vectron mozdonyt
- írja még Vitézy Dávid, közlekedésért felelős államtitkár.