Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

A postán keresztül tudjuk legyőzni a velünk packázó légitársaságot

Infostart / InfoRádió - Tatár Tímea
2022. szeptember 15. 12:40
Tértivevényes levelezést javasol egy szakblogger a légitársaságokkal kapcsolatos vitáink rendezésére. Varga G. Gábor az InfoRádióban a törölt járatok apropóján beszélt az utasok lehetőségeiről.

A repülőjegy ára akkor jár vissza, ha valaki flexibilis visszaváltható jegyet vásárol, vagy akkor is, ha valakinek visszautasították a beszállást vagy törölték a járatát. Ha ez utóbbit az indulást megelőző 2 héten belül teszi meg, akkor a légitársaság - távolságtól függően - 600 euró kártalanítást is fizethet - mondta az Egek Ura szakblog alapítója.

Varga G. Gábor emlékeztetett: fel kell ajánlani a visszatérítés lehetőségét akkor is, ha a módosították a menetrendet.

Minden ilyen kérést hivatalosan muszáj intézni. Egyik lehetőség az internetes ügyfélszolgálat, de ezen nem mindenki tud eligazodni, a másik a telefonos ügyfélszolgálat. Ezek azonban rendkívül leterheltek. A blogger úgy fogalmazott: mindegyik légitársaságnál körülményes és rendkívül rossz minőségű az ügyfélszolgálati ügyintézés, ez pedig már komoly fogyasztóvédelmi intézkedésekért kiált.

Az Egek Ura blog alapítója úgy tudja, hogy a légitársaságoknál összességében nagyon komoly összegek maradnak amiatt, mert az utasok nem vállalják fel ennek az ügyintézésnek az ódiumát.

Azt javasolja, hogy legyünk elszántak és tereljük jogi útra az ügyet. Úgy fogalmazott:

a légitársasággal való tértivevényes levélben hisz,

a légitársaságok is tisztában vannak vele, hogy ennek elég erős jogi hatálya van, és egy kicsit máshogy kezelik az ilyen utasokat.

Varga G. Gábor hozzátette: több esetről tud, amikor az utas közölte jogi álláspontját, és néhány tértivevényes levél váltása után hozzá is jutott a meghiúsult repülés árához.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Tértivevény, avagy a repjegy visszatérítés nehézségei
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást