A Starbucks kivonulásával 130 kávézó maradt üres: mindegyiket átvette azok 2000 alkalmazottjával együtt a Stars Coffee, melynek "új" logóját csütörtökön mutatták be, a kávézók pénteki nyitását megelőzően.
A láncot egy rapper, Timati, valamint egy étteremtulajdonos, Anton Pinszkij vásárolta meg, a régi-új kávézókat augusztus-szeptember folyamán nyitják meg egymás után – írja a Sky News.
Nyitóképünk mutatja a Stars Coffee logóját, ez pedig a Starbucksé:
Az új logó egy nőalak, melynek feje fölött csillag látható – miután az eredeti Starbucks logó használatát megtiltották számukra, Pinszkij szerint olyan változatot akartak, amely némi folytonosságra utal.
Elmondása szerint a logó kör alakja és nőfigurája harmonikus képet nyújt férfias barna színnel keretezve. A logó közepe ugyanakkor zöld.
"Ha összehasonlítja a két logót, akkor a kör formától eltekintve nem talál azonosságokat" – vélekedik Pinszkij, bár hozzátette, lehet, hogy az emberek ezt másként fogják gondolni. A Starbucks nem kommentálta a logót.
Az orosz lánc latin-amerikai és afrikai kávébabot hozat be, de orosz kávét is használ. Pinszkij szerint versenyképesek lesznek a piacon.
Az eset kísértetiesen emlékeztet a McDonald"s utódának, a Vkuszno – i tocska (Finom – és pont) logójával történtekre is. Eredetileg egyszerűen el akarták forgatni 90 fokkal az ikonikus M-et, végül egy továbbra is M-re emlékeztető változat született.