Nyitókép: mf-guddyx/Getty Images

Különleges szerelvény közelít Budapest felé - Kínából

Infostart
2022. július 30. 08:20
A kínai főváros mellől, a tengeri kikötők szárazföldi átrakó központjából indult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között, amely hamarosan befut a Budapest melletti logisztikai terminálra. Száz konténerben főként napelemeket hoznak.

Július 15-én elindult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között a Hebei tartománybeli Sicsiacsuang nemzetközi szárazföldi kikötőből. Úti célja a BILK budapesti intermodális terminálja, 18 napos menetidővel, vagyis augusztus elején várható az érkezése – írja a magyarnemzet.hu a Railfreight.com-ra hivatkozva.

A szerelvény az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán. A vonat száz konténerben fotovoltaikus modulokat, generátor-alkatrészeket és egyéb exportárut szállít.

A lap megjegyzi, hogy a Shijiazhuang International Dry Port (szárazföldi kikötő) bejövő és kimenő vonatainak száma évről évre nő, 2022 első felében 186 nemzetközi vonatot üzemeltetett, ami 125 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, a szállítási útvonalak pedig több mint negyven országba és régióba, például az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és az ASEAN-ba (Dél-Kelet Ázsia) nyúlnak el. A Shijiazhuang innovációja a vasútiexpressz-típusú felügyeleti modell, amely körülbelül húsz órával rövidíti meg a vámkezelést.

Az utóbbi hónapokban hatékonynak bizonyult az a modell is, amely a környező tartományokból, városokból Sicsiacsuangban gyűjti össze az árukat, majd azokat vonatra rakja. A most elindított Hebei–Hungary szolgáltatás egyike azoknak, amelyek ezen koncepció szerint jöttek létre – teszik hozzá, jelezve, hogy a szolgáltatást egy, a kelet-közép-európai együttműködés iránt elkötelezett ipari park és a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park közösen fejlesztette ki.

Az utóbbi öt évben a Kína és Európa közötti tehervonatok éves száma 1702-ről 15 183-ra nőtt, átlagosan 55 százalékos éves növekedési ütem mellett. Az éves szállítási érték nyolcmilliárd dollárról 74,9 milliárd dollárra emelkedett.